دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

ژنو: تصور شما در مورد هزینه‌ای که برای یک شب اقامت در هتلی لوکس باید پرداخت شود، چیست؟

شاید برخی تصور کنند در مقایسه با قیمت متوسط 200 دلاری برای اقامت در هتل معمولی، اقامت در هتلی لوکس دست‌کم هزینه‌ای 2هزار یا شاید هم 5 هزار دلاری به دنبال داشته باشد.

اما باید گفت که دیپلمات‌ها و مقامات سرشناس برای اقامت در یکی از هتل‌های بسیار گرانقیمت به ازای هر شب 65 هزار دلار می‌پردازند. این هزینه گزاف برای یک پنت‌هاوس 4 خوابه در بالاترین طبقه هتل است که یک آسانسور جداگانه دارد و امکانات موجود در آن با هیچ هتل دیگری قابل مقایسه نیست و شاید علت پرداخت چنین هزینه‌ای، همین امکانات باشد.

کمک مالباخته به پلیس

نیویورک: مردی که سارقان، تلفن همراهش را سرقت کرده بودند از طریق دستگاه ردیاب ماهواره‌ای به پلیس کمک کرد تا سارقان را دستگیر کند. این مرد جوان که روی تلفن همراهش سیستم ردیاب ماهواره‌ای نصب کرده و متخصص رایانه بود توانست از این طریق محل سارقان را شناسایی کند.

این جوان پس از اینکه سارقان با ضربه چوب بیس‌بال او را از پا در آوردند و همه اموالش از جمله کیف پول و تلفنش را به سرقت بردند، مستقیما به اداره پلیس مراجعه کرد تا بتواند به اموال مسروقه دست پیدا کند.

او ماجرا را برای ماموران شرح داد و گفت که تنها به یک دستگاه رایانه نیاز دارد تا محل اختفای سارقان را کشف کند. او در کمتر از 10 دقیقه محل آنها را شناسایی کرد و ماموران سارقان را دستگیر کردند. به گفته پلیس، مهارت این مرد در امور رایانه‌ای بسیار زیاد است و احتمالا از او برای پروژه‌های پلیسی استفاده خواهد شد.

چمن‌زنی برای رفع استرس

سیدنی: دانشمندان استرالیایی در تحقیقات خود دریافتند که چمن‌زنی و بوی علف‌های تازه کوتاه شده می‌تواند استرس را کاهش دهد. به گفته آنها چمن‌های تازه هرس شده دارای ماده شیمیایی معطری است که اثرات مفیدی بر روحیه افراد دارد و موجب از بین رفتن استرس می‌‌شود.

با توجه به این خاصیت چمن‌های تازه هرس شده، دانشمندان درصدد تهیه عطری با همین اسانس هستند  که با نام تجاری اسانس آرامش روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که این رایحه می‌تواند از پیامد‌های استرس بر مغز جلوگیری کرده و به نوعی از آن محافظت کند. از سوی دیگر برخی از دانشمندان بر این عقیده‌اند که این رایحه می‌تواند در تحریک مثبت مغز هم موثر باشد.

گفتنی است بیشترین بویی که از چمن‌ها به مشام می‌رسد به نوک چمن های تازه هرس شده مربوط می‌شود و دقیقا از این منطقه نمونه‌گیری‌های متعددی انجام شده است تا عطر تولید شده کاملا بوی چمن تازه هرس شده را تداعی کند.

تبدیل دهان به زیرسیگاری

نیویورک: مردی که برای مدت بیش از 40 سال به سیگار کشیدن معتاد بود، با یک روش خشن، سیگار را برای همیشه ترک کرد. این مرد 53 ساله در مقابل چشمان حیرت‌زده تماشاگران ظرف کمتر از 6 دقیقه 200 نخ سیگار را در دهانش خاموش کرد.

این مرد به خبرنگاران گفت که در طول همه این سال‌ها روش‌های متعددی را برای ترک سیگار آزمایش کرده است که با برخی از آنها توانسته برای چند ماهی سیگار را ترک کند. اما دوباره به سیگار کشیدن ادامه داده است و به همین دلیل می‌خواهد روشی عجیب را امتحان کند.

او ادامه داد: پس از 40 سال تصمیم گرفتم که با یک روش دردناک سیگار را کنار بگذارم و به همین دلیل از دهانم به عنوان زیر سیگاری برای خاموش کردن سیگار‌ها استفاده کردم. اکنون می‌توانم به همه توصیه کنم که سیگار را ترک کنند.

کد خبر 89207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز